Ibland behöver man ett skinande rent hem, var sig det är för sin egna hälsa, eller inför en stor fest!
Med City Hemservice storstädning kan ni vara säkra på att hemmet blir som nytt!
När det är dags för en rejäl uppfräschning av ditt hem eller kontor är Cityhemservice det självklara valet för storstädning i Stockholm. Vi tar hand om varje hörn, från de minsta detaljerna till de största ytorna, för att säkerställa att ditt utrymme blir skinande rent. Vår storstädning passar perfekt för tillfällen då du vill börja om på nytt eller bara vill ha en extra grundlig rengöring.
Våra professionella städare har öga för detaljer och lämnar alltid ett skinande resultat. Du kan lita på att varje vrå i ditt hem blir omhändertagen med största noggrannhet.
Vi förstår att varje hem har unika behov och anpassar därför storstädningen efter dina önskemål. Från köksrengöring till badrumsskrubbning – vi löser det du behöver hjälp med.
Vi använder skonsamma, miljövänliga produkter som är effektiva och samtidigt värnar om vår planet. Det innebär att du får en ren miljö utan att tumma på hållbarheten.
Det är enkelt att vara kund hos City Hemservice. Vi har inga krångliga bindningstider eller dolda avgifter och du får själv bestämma omfattningen på städningen. Ta enkelt reda på ditt pris direkt genom hemsidan!
Det är viktigt att det arbete som utförs håller hög kvalité. Skulle du inte är nöjd med vårt arbete kommer vi tillbaka utan kostnad och åtgärdar anmärkningarna. Vi har ansvarsförsäkring och framtagna säkerhetsrutiner för hantering av nycklar och larmkoder. Hos oss är du trygg!
En storstädning är mer än en vanlig städning – det är en djupgående rengöring där vi fokuserar på att fräscha upp även de mest svåråtkomliga områdena. Oavsett om det handlar om att rengöra köksluckor, skrubba badrum eller damma bakom möbler ser vi till att allt blir rent och fräscht. Med vår erfarenhet och noggrannhet lämnar vi inget åt slumpen.
Till alla våra nya privatkunder som tecknar städavtal, erbjuder vi en första städning med 25% rabatt. Erbjudandet gäller första städtillfället för dig som inte tidigare varit kund hos oss (max 6 h). Kan ej kombineras med andra erbjudanden eller rabatter.
Få en offert!Vi utför hemstädning, kontorsstädning, flyttstädning, trappstädning för både kontor och BRF samt fönsterputs i stora delar av Stockholm; Östermalm, Vasastaden, Kungsholmen, Södermalm, Gamla stan, Lidingö, Tyresö, Nacka, Haninge, Enskede, Huddinge, Sundbyberg, Solna, Danderyd, Täby, Vallentuna, Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Hässelby, Bromma.
Det innebär att du tecknar ett hemstädsavtal med oss som och att vi löpande kommer hem till dig och utför hemstädning. Du kan själv välja hur ofta det ska ske och du kan även välja vilka ytor som hemstädningen ska omfattas av. För att göra det lättare för dig att välja har vi en standardstädning som vi erbjuder. Du kan när som helst pausa eller säga upp avtalet. Vid uppsägning är det en kalendermånad som gäller.
Ja, det är alltid samma person som kommer förutom vid frånvaro, då försöker vi lösa det med en vikarie i första hand. Ibland arbetar vi i team om två medarbetare. Det innebär att det kommer två personer och städar hos dig, dock är din ordinarie medarbetare alltid den ena personen i teamet.
Vid avbokning tidigare än 72 timmar (3 dgr) före avtalat städtillfälle har du rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare debiteras du 50 % av priset. Sker avbokning samma dag som städtillfället ska utföras debiteras fullt pris. Tecknar du ett avbokningsskydd har du möjlighet att boka av städningen fram till 2h innan städtillfället.
Alla medarbetare som anställs har genomgått en omfattande rekryteringsprocess där en noggrann selektering gjorts. Alla medarbetare får lämna utdrag ur belastningsregistret innan anställning erbjuds. Efter anställning genomgår alla medarbetare en intern utbildning inom kvalité, service renlighet och trygghet som omfattar alla de processer, rutiner och checklistor som en medarbetare hos oss ska kunna hantera för att möta våra högt ställda krav. Under anställningen erbjuds sedan löpande vidareutbildning som kan handla om fördjupning inom dessa områden. För din trygghet så omfattas alla våra medarbetare av tystnadsplikt. Vi begär också årligen utdrag ur belastningsregistret för alla medarbetare.
Om vi har misslyckats med att nå dina förväntningar vill vi gärna rätta till detta så snart som möjligt. Kontakta oss inom 24h efter utfört arbete så gäller Nöjd Kund Garantin vilket innebär att vi snarast möjligt åtgärdar felet.
Om olyckan skulle vara framme så har City Hemservice försäkringar som täcker eventuella skador på egendom som våra medarbetare orsakar.
Så fort du har bestämt dig påbörjar vi processen med att fördela uppdraget till bäst lämpade medarbetare. Normal tar det ca 1-2 veckor.
Alla våra medarbetare är försäkrade under arbetstid samt på väg till och från arbetet. Som arbetsplats räknas den plats där medarbetaren utför sitt uppdrag den aktuella dagen.
Våra arbetspass är vardagar 8-17. Skulle du ha specifika önskemål om vissa tider så försöker vi lösa det. Om ett arbetspass infaller på röd dag utgår uppdraget. Du kan självfallet få städat vid annat tillfälle om du kontaktar oss. Vi har öppet som vanligt under sommaren. Dock behöver vi din hjälp med att, så snart det är möjligt, inkomma med vilka veckor som du inte önskar städning under sommaren. Om du är hemma och vill att vi städar som vanligt behöver du inte göra något. Vi är dessutom måna om att våra medarbetare har bra och ordnade arbetstider vilket innebär att vi försöker fördela uppdragen under dagen med tanke restid och raster.
För löpande hemstädskunder kan du välja att betala via autogiro, e-faktura eller email faktura. Fakturaunderlag skickas från vår fakturapartner via epost till dig om du inte registrerat dig för något av de övriga alternativen. Fakturering sker i efterskott en gång per månad. Betalningsvillkor är 14 dagar från fakturadatum. Debiteringsperioden löper från den 16:e föregående månad till och med den 15:e i innevarande månad. Viktigt att tänka på är att beloppen på fakturaraderna först är netto exkl. moms. Sedan summeras dessa och moms läggs på. Därefter, längst ned på fakturan, dras RUT av med 50% och summan som blir kvar är det som du ska betala.
Skattereduktionen är inget du som kund behöver tänka på. Vi sköter det administrativa med Skatteverket och debiterar endast dig för den del som är efter avdrag.
Du får göra avdrag för arbetskostnaden när du anlitar någon för att utföra hushållsnära tjänster, s.k. rutavdrag. Material och resekostnader ger inte rätt till rutavdrag. Det arbete som du söker rutavdrag för ska tillhöra hushållsarbetets kärnområde och utföras i en bostad som du bor i eller använder som fritidsbostad eller som dina föräldrar bor i eller använder som fritidsbostad. Hushållsarbete som rengöring, underhåll och tvätt ger rätt till rutavdrag. Även barnpassning, omsorgstjänster och enklare trädgårdsarbete ger rätt till rutavdrag.
Detta behöver du som kund till oss inte tänka på. Vi sköter allt det administrativa med skattemyndigheten så det blir så bekymmersfritt som möjligt för dig.
Den maximala skattereduktionen för rutarbete är 50 000 kronor, vilket motsvarar ett köpunderlag på 100 000 kronor. Om ni är två personer i hushållet kan ni tillsammans köpa tjänster för 200 000 kronor, och få tillbaka 100 000 kronor.
Kontakta oss via Få en offert eller via vår e-mail info@cityhemservice.se alt. också via telefon 08-100 103. Därefter lämnar vi en offert och efter att du godkänt den så planerar vi in första städservicen.
Om du är snabb och hör av dig till oss innan den sista i månaden så kan du få en fakturakopia mailad till dig. Du hinner då förmodligen betala innan förfallodatum. Annars kommer en påminnelsefaktura skickas ut några dagar efter förfallodatum dock då med en påminnelseavgift.
Det är också viktigt att komma ihåg att som kund är man, enligt lag, alltid själv ansvarig för att betala i tid trots att en faktura inte levererats av posten eller motsvarande.
För att vi ska kunna utföra ett bra arbete hos er ber vi dig att skicka in följande uppgifter:
Personnummer för RUT
Portkod (vid lgh)
Vilken/vilka dagar fungerar/önskar du att städningen utförs på
Finns det golv eller andra ytor med marmor eller annan känslig sten:Finns det andra känsliga saker såsom ex. känsliga möbler eller saker vi inte ska röra
Är takhöjden i bostaden mer än 2,9m
Sopor, var slängs de
Övrigt som kan vara viktigt för oss att veta
Kommer du vara hemma vid städningen eller ska vi kvittera ut nycklar
Vänligen ta bort alla vaser och prydnadssaker från alla fönsterbrädor och häng undan/ta ned känsliga gardiner. Lyft undan ev. fåtöljer och soffor som hindrar åtkomst framför fönster. Ta också fram ev. fönsternycklar och fönstertrycken som behövs för att kunna öppna fönstren och placera dem på köksbordet.
Detta för att fönsterputsen ska kunna utföras så bra som möjligt.
1) Logga in på din internetbank och sök upp City Städservice (Sverige AB) under Autogiro.
2) Ange ditt 5-siffriga kundnummer som betalarnummer (kundnumret hittar du på senaste fakturan).
3) Signera elektroniskt.
När du gjort ovanstående har vi möjlighet att lägga upp dig som autogirokund. Du kommer även fortsättningsvis att få en fakturaspecifikation över de händelser som är grund för månadens debitering. På fakturan står sedan att beloppet betalas via autogiro.
För att ansluta sig till e-faktura gör följande:
1) Ta fram din senaste faktura, du behöver dessa uppgifter för anmälan. OBS! Det måste vara samma person som står på avtalet som anmäler e-faktura från banken
.
2) Logga in på din internetbank. Sök upp sidan där du kan söka på företag som erbjuder e-faktura. Sök på "City Städservice”.
3) Som betalarnummer, fyll i ditt kund nr. Du kan se det på din senaste faktura.
Anmälan klar!
Hållbarhet och långsiktighet är grunden i allt vi gör – från val av rengöringsmedel till hur vi reser till våra kunder.