Professionell hemstädning i hela Stockholm

Att komma hem till ett rent och fräscht hem ska vara en självklarhet - men i vardagens stress är det inte alltid lätt att hinna med. Vi på City Hemservice erbjuder professionell hemstädning i Stockholm med fokus på kvalitet, noggrannhet och personlig service.

Få pris på städning!

Hemstädning i Stockholm - När du vill komma hem till rent och fräscht

Låt oss på Cityhemservice göra din vardag lite enklare. Med vår professionella hemstädning i Stockholm kan du slappna av och veta att vi tar hand om ditt hem med största noggranhet. Vi ser till att allt från dammiga hyllor till köksytor och badrum får en skinande ren känsla, varje gång.

Vårt mål är att ge dig en hemstädning som inte bara lever upp till dina förväntningar utan också överträffar dem. Vi arbetar med stor omsorg och precision för att säkerställa att ditt hem alltid känns inbjudande och fräscht.

Hos oss är varje hem unikt, och vi anpassar oss efter dina specifika behov och önskemål. Oavsett om du föredrar regelbundna städtillfällen eller behöver en extra hjälpande hand inför en speciell tillställning, är vi redo att ge dig service i toppklass.

Skräddarsydd hemstädning för ditt hem

Varje hem är unikt, och därför anpassar vi vår hemstädning efter dina specifika önskemål. Oavsett om du behöver städning varje vecka, varannan vecka eller enstaka tillfällen, ser vi till att du får en lösning som passar just din vardag. Våra tjänster inkluderar allt från dammsugning och golvtorkning till köks- och badrumsrengöring.

Pålitliga och erfarna städare

Vi vet hur viktigt det är att känna sig trygg med den som städar ditt hem. Därför har vi noggrant utvald personal med lång erfarenhet av hemstädning i Stockholm. Alla våra städare är utbildade, försäkrade och har genomgått bakgrundskontroller för att ge dig en trygg och säker städupplevelse.

Prisvärd hemstädning med RUT-avdrag

Att anlita en professionell städfirma behöver inte vara dyrt. Med RUT-avdraget kan du få upp till 50 % avdrag på arbetskostnaden, vilket gör vår hemstädning ännu mer prisvärd. Vi erbjuder transparanta priser utan dolda avgifter, så att du alltid vet vad du betalar för.

Enkelt och lätt

Det är enkelt att vara kund hos City Hemservice. Vi har inga krångliga bindningstider eller dolda avgifter och du får själv bestämma omfattningen på städningen. Ta enkelt reda på ditt pris direkt genom hemsidan!

Rengöringsmedel ingår

För att kunna hålla en hög och jämn kvalité är det viktigt att använda samma typ av rengöringsmedel under våra uppdrag och för att göra det enkelt och tydligt, så ingår kostnaden i priset. Inget extra tillkommer.

Samma städare

Kunder värdesätter kontinuitet. Av den anledningen är det alltid samma städare som städar hos dig. Rekryteringsprocessen som de arbetssökande genomgår är noggrann och dessutom, med utdrag ur belastningsregistret.

Garantier och säkerhet

Det är viktigt att det arbete som utförs håller hög kvalité. Skulle du inte är nöjd med vårt arbete kommer vi tillbaka utan kostnad och åtgärdar anmärkningarna. Vi har ansvarsförsäkring och framtagna säkerhetsrutiner för hantering av nycklar och larmkoder. Hos oss är du trygg!

Vi utför hemstädning i hela Stockholmsområdet

Vi på City Hemservice erbjuder professionell hemstädning i hela Stockholm, från innerstan till förorter och kranskommuner. Oavsett om du bor i en lägenhet i Vasastan, en villa i Täby eller ett radhus i Huddinge, ser vi till att ditt hem blir skinande rent.

Våra erfarna och pålitliga städare anpassar städningen efter dina behov, med flexibla upplägg och RUT-avdrag. Boka din hemstädning idag och låt oss ta hand om städningen, var du än bor i Stockholm!

Alla nya kunder får 25% rabatt på första städningen!

Till alla våra nya privatkunder som tecknar städavtal, erbjuder vi en första städning med 25% rabatt. Erbjudandet gäller första städtillfället för dig som inte tidigare varit kund hos oss (max 6 h). Kan ej kombineras med andra erbjudanden eller rabatter.

Få en offert!
City Hemservice Quiz

City Hemservice Quiz

Testa dina kunskaper om våra städtjänster

Vanliga frågor & svar

Var städar ni?

Vi utför hemstädning, kontorsstädning, flyttstädning, trappstädning för både kontor och BRF samt fönsterputs i stora delar av Stockholm; Östermalm, Vasastaden, Kungsholmen, Södermalm, Gamla stan, Lidingö, Tyresö, Nacka, Haninge, Enskede, Huddinge, Sundbyberg, Solna, Danderyd, Täby, Vallentuna, Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Hässelby, Bromma.

Vad innebär regelbunden hemstädning?

Det innebär att du tecknar ett hemstädsavtal med oss som och att vi löpande kommer hem till dig och utför hemstädning. Du kan själv välja hur ofta det ska ske och du kan även välja vilka ytor som hemstädningen ska omfattas av. För att göra det lättare för dig att välja har vi en standardstädning som vi erbjuder. Du kan när som helst pausa eller säga upp avtalet. Vid uppsägning är det en kalendermånad som gäller.

Är det samma person som städar varje gång?

Ja, det är alltid samma person som kommer förutom vid frånvaro, då försöker vi lösa det med en vikarie i första hand. Ibland arbetar vi i team om två medarbetare. Det innebär att det kommer två personer och städar hos dig, dock är din ordinarie medarbetare alltid den ena personen i teamet.

Vilka avbokningsregler gäller?

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (3 dgr) före avtalat städtillfälle har du rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare debiteras du 50 % av priset. Sker avbokning samma dag som städtillfället ska utföras debiteras fullt pris. Tecknar du ett avbokningsskydd har du möjlighet att boka av städningen fram till 2h innan städtillfället.

Vilka krav ställer City Hemservice på medarbetarna?

Alla medarbetare som anställs har genomgått en omfattande rekryteringsprocess där en noggrann selektering gjorts. Alla medarbetare får lämna utdrag ur belastningsregistret innan anställning erbjuds. Efter anställning genomgår alla medarbetare en intern utbildning inom kvalité, service renlighet och trygghet som omfattar alla de processer, rutiner och checklistor som en medarbetare hos oss ska kunna hantera för att möta våra högt ställda krav. Under anställningen erbjuds sedan löpande vidareutbildning som kan handla om fördjupning inom dessa områden. För din trygghet så omfattas alla våra medarbetare av tystnadsplikt. Vi begär också årligen utdrag ur belastningsregistret för alla medarbetare.

Vad gör jag om jag inte blir nöjd?

Om vi har misslyckats med att nå dina förväntningar vill vi gärna rätta till detta så snart som möjligt. Kontakta oss inom 24h efter utfört arbete så gäller Nöjd Kund Garantin vilket innebär att vi snarast möjligt åtgärdar felet.

Vad händer om något blir skadat av er personal?

Om olyckan skulle vara framme så har City Hemservice försäkringar som täcker eventuella skador på egendom som våra medarbetare orsakar.

Hur snabbt kan vi komma igång?

Så fort du har bestämt dig påbörjar vi processen med att fördela uppdraget till bäst lämpade medarbetare. Normal tar det ca 1-2 veckor.

Vad händer om en medarbetare skadar sig under ett pass?

Alla våra medarbetare är försäkrade under arbetstid samt på väg till och från arbetet. Som arbetsplats räknas den plats där medarbetaren utför sitt uppdrag den aktuella dagen.

Vilka tider gäller för hemstädning?

Våra arbetspass är vardagar 8-17. Skulle du ha specifika önskemål om vissa tider så försöker vi lösa det. Om ett arbetspass infaller på röd dag utgår uppdraget. Du kan självfallet få städat vid annat tillfälle om du kontaktar oss. Vi har öppet som vanligt under sommaren. Dock behöver vi din hjälp med att, så snart det är möjligt, inkomma med vilka veckor som du inte önskar städning under sommaren. Om du är hemma och vill att vi städar som vanligt behöver du inte göra något. Vi är dessutom måna om att våra medarbetare har bra och ordnade arbetstider vilket innebär att vi försöker fördela uppdragen under dagen med tanke restid och raster.

Hur betalar jag för städningen?

För löpande hemstädskunder kan du välja att betala via autogiro, e-faktura eller email faktura. Fakturaunderlag skickas från vår fakturapartner via epost till dig om du inte registrerat dig för något av de övriga alternativen. Fakturering sker i efterskott en gång per månad. Betalningsvillkor är 14 dagar från fakturadatum. Debiteringsperioden löper från den 16:e föregående månad till och med den 15:e i innevarande månad. Viktigt att tänka på är att beloppen på fakturaraderna först är netto exkl. moms. Sedan summeras dessa och moms läggs på. Därefter, längst ned på fakturan, dras RUT av med 50% och summan som blir kvar är det som du ska betala.

Hur fungerar skattereduktionen?

Skattereduktionen är inget du som kund behöver tänka på. Vi sköter det administrativa med Skatteverket och debiterar endast dig för den del som är efter avdrag.

Du får göra avdrag för arbetskostnaden när du anlitar någon för att utföra hushållsnära tjänster, s.k. rutavdrag. Material och resekostnader ger inte rätt till rutavdrag. Det arbete som du söker rutavdrag för ska tillhöra hushållsarbetets kärnområde och utföras i en bostad som du bor i eller använder som fritidsbostad eller som dina föräldrar bor i eller använder som fritidsbostad. Hushållsarbete som rengöring, underhåll och tvätt ger rätt till rutavdrag. Även barnpassning, omsorgstjänster och enklare trädgårdsarbete ger rätt till rutavdrag.

Detta behöver du som kund till oss inte tänka på. Vi sköter allt det administrativa med skattemyndigheten så det blir så bekymmersfritt som möjligt för dig.

Den maximala skattereduktionen för rutarbete är 50 000 kronor, vilket motsvarar ett köpunderlag på 100 000 kronor. Om ni är två personer i hushållet kan ni tillsammans köpa tjänster för 200 000 kronor, och få tillbaka 100 000 kronor.

Hur blir jag kund?

Kontakta oss via Få en offert eller via vår e-mail info@cityhemservice.se alt. också via telefon 08-100 103. Därefter lämnar vi en offert och efter att du godkänt den så planerar vi in första städservicen.

Min faktura har inte kommit fram, vad gör jag nu?

Om du är snabb och hör av dig till oss innan den sista i månaden så kan du få en fakturakopia mailad till dig. Du hinner då förmodligen betala innan förfallodatum. Annars kommer en påminnelsefaktura skickas ut några dagar efter förfallodatum dock då med en påminnelseavgift.

Det är också viktigt att komma ihåg att som kund är man, enligt lag, alltid själv ansvarig för att betala i tid trots att en faktura inte levererats av posten eller motsvarande.

Jag har bokat en flyttstädning, vad behöver ni veta innan ni städar?

För att vi ska kunna utföra ett bra arbete hos er ber vi dig att skicka in följande uppgifter:

Personnummer för RUT
Portkod (vid lgh)
Vilken/vilka dagar fungerar/önskar du att städningen utförs på
Finns det golv eller andra ytor med marmor eller annan känslig sten:Finns det andra känsliga saker såsom ex. känsliga möbler eller saker vi inte ska röra
Är takhöjden i bostaden mer än 2,9m
Sopor, var slängs de
Övrigt som kan vara viktigt för oss att veta
Kommer du vara hemma vid städningen eller ska vi kvittera ut nycklar

Jag har bokat en fönsterputs, vad behöver jag förbereda innan ni kommer?

Vänligen ta bort alla vaser och prydnadssaker från alla fönsterbrädor och häng undan/ta ned känsliga gardiner. Lyft undan ev. fåtöljer och soffor som hindrar åtkomst framför fönster. Ta också fram ev. fönsternycklar och fönstertrycken som behövs för att kunna öppna fönstren och placera dem på köksbordet.

Detta för att fönsterputsen ska kunna utföras så bra som möjligt.

Hur ansluter jag mig till Autogiro?

1) Logga in på din internetbank och sök upp City Städservice (Sverige AB) under Autogiro.

2) Ange ditt 5-siffriga kundnummer som betalarnummer (kundnumret hittar du på senaste fakturan).

3) Signera elektroniskt.

När du gjort ovanstående har vi möjlighet att lägga upp dig som autogirokund. Du kommer även fortsättningsvis att få en fakturaspecifikation över de händelser som är grund för månadens debitering. På fakturan står sedan att beloppet betalas via autogiro.

Hur anslutar jag mig till E-faktura?

För att ansluta sig till e-faktura gör följande:

1) Ta fram din senaste faktura, du behöver dessa uppgifter för anmälan. OBS! Det måste vara samma person som står på avtalet som anmäler e-faktura från banken
.
2) Logga in på din internetbank. Sök upp sidan där du kan söka på företag som erbjuder e-faktura. Sök på "City Städservice”.

3) Som betalarnummer, fyll i ditt kund nr. Du kan se det på din senaste faktura.

Anmälan klar!

Grön städning

Hållbarhet och långsiktighet är grunden i allt vi gör – från val av rengöringsmedel till hur vi reser till våra kunder.

Miljö & hållbarhet

Hemstädning utan att kompromissa med miljön

Vi använder rengöringsmedel som är fria från skadliga kemikalier.
Våra städmetoder minimerar vattenförbrukning och avfall.
Vi planerar våra resor smart för att minska utsläpp.
Vi sorterar och återvinner alltid enligt gällande miljökrav.