Fokus på en positiv kundupplevelse

Kvalitet, Service, Renlighet och Trygghet är de ord som genomsyrar allt arbete hos oss.

Få pris på städning!

Om City Hemservice och våra garantier

Hemstädning är vi experter på. För att du ska känna dig trygg och nöjd så har vi tagit fram de här värdeorden som vi lever efter, varje dag. För om du är nöjd, så vill du fortsätta vara kund hos oss. Och låter oss hjälpa dig i vardagen.

Våra värdeord

Kvalitet

Hos City Hemservice handlar kvalité om att säkerställa att leveransen av våra tjänster utförs enligt våra högt ställda krav och rutiner. Vårt uppträdande och förhållningssätt till kunder, medarbetare och kollegor följer våra värderingar och vår uppförandekod.

Service

I hög grad är service en dialog, kommunikation och en relation mellan oss och våra kunder. Vi vill skapa långsiktiga relationer och vägen dit går genom att ha en ärlig och rak kommunikation och inte krångla till det.

Renlighet

Kärnverksamheten består i att hålla rent. Det är viktigt för oss att vara bäst på det vi gör. Speciellt framtagna checklistor och manualer som säkerställer att alla medarbetare arbetar efter samma arbetsmetoder.

Trygghet

Som kund ska du känna att du kan vara trygg med oss. Vi har försäkringar som täcker skador hos våra kunder som åsamkats av oss. Försäkringar för våra medarbetare om de skulle skada sig i arbetet.

Schyssta villkor för alla

Nöjda medarbetare ger nöjda kunder. Vi tror att om vi tar hand om vår personal, på ett bra sätt, så tar personalen hand om dig som kund på ett bra sätt. Vi har bra lönevillkor, förmåner och försäkringar för våra anställda. Vi arbetar dessutom med kompetensförstärkande åtgärder såsom utbildningar och kunskapsöverföring i olika former.

Enkelt och lätt

Det är enkelt att vara kund hos City Hemservice. Vi har inga krångliga bindningstider eller dolda avgifter och du får själv bestämma omfattningen på städningen. Ta enkelt reda på ditt pris direkt genom hemsidan!

Garantier och säkerhet

Det är viktigt att det arbete som utförs håller hög kvalité. Skulle du inte är nöjd med vårt arbete kommer vi tillbaka utan kostnad och åtgärdar anmärkningarna. Vi har ansvarsförsäkring och framtagna säkerhetsrutiner för hantering av nycklar och larmkoder. Hos oss är du trygg!

Alla nya kunder får 25% rabatt på första städningen!

Till alla våra nya privatkunder som tecknar städavtal, erbjuder vi en första städning med 25% rabatt. Erbjudandet gäller första städtillfället för dig som inte tidigare varit kund hos oss (max 6 h). Kan ej kombineras med andra erbjudanden eller rabatter.

Få en offert!

Vanliga frågor & svar

Var städar ni?

Vi utför hemstädning, kontorsstädning, flyttstädning, trappstädning för både kontor och BRF samt fönsterputs i stora delar av Stockholm; Östermalm, Vasastaden, Kungsholmen, Södermalm, Gamla stan, Lidingö, Tyresö, Nacka, Haninge, Enskede, Huddinge, Sundbyberg, Solna, Danderyd, Täby, Vallentuna, Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Hässelby, Bromma.

Vad innebär regelbunden hemstädning?

Det innebär att du tecknar ett hemstädsavtal med oss som och att vi löpande kommer hem till dig och utför hemstädning. Du kan själv välja hur ofta det ska ske och du kan även välja vilka ytor som hemstädningen ska omfattas av. För att göra det lättare för dig att välja har vi en standardstädning som vi erbjuder. Du kan när som helst pausa eller säga upp avtalet. Vid uppsägning är det en kalendermånad som gäller.

Är det samma person som städar varje gång?

Ja, det är alltid samma person som kommer förutom vid frånvaro, då försöker vi lösa det med en vikarie i första hand. Ibland arbetar vi i team om två medarbetare. Det innebär att det kommer två personer och städar hos dig, dock är din ordinarie medarbetare alltid den ena personen i teamet.

Vilka avbokningsregler gäller?

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (3 dgr) före avtalat städtillfälle har du rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare debiteras du 50 % av priset. Sker avbokning samma dag som städtillfället ska utföras debiteras fullt pris. Tecknar du ett avbokningsskydd har du möjlighet att boka av städningen fram till 2h innan städtillfället.

Vilka krav ställer City Hemservice på medarbetarna?

Alla medarbetare som anställs har genomgått en omfattande rekryteringsprocess där en noggrann selektering gjorts. Alla medarbetare får lämna utdrag ur belastningsregistret innan anställning erbjuds. Efter anställning genomgår alla medarbetare en intern utbildning inom kvalité, service renlighet och trygghet som omfattar alla de processer, rutiner och checklistor som en medarbetare hos oss ska kunna hantera för att möta våra högt ställda krav. Under anställningen erbjuds sedan löpande vidareutbildning som kan handla om fördjupning inom dessa områden. För din trygghet så omfattas alla våra medarbetare av tystnadsplikt. Vi begär också årligen utdrag ur belastningsregistret för alla medarbetare.

Vad gör jag om jag inte blir nöjd?

Om vi har misslyckats med att nå dina förväntningar vill vi gärna rätta till detta så snart som möjligt. Kontakta oss inom 24h efter utfört arbete så gäller Nöjd Kund Garantin vilket innebär att vi snarast möjligt åtgärdar felet.

Vad händer om något blir skadat av er personal?

Om olyckan skulle vara framme så har City Hemservice försäkringar som täcker eventuella skador på egendom som våra medarbetare orsakar.

Hur snabbt kan vi komma igång?

Så fort du har bestämt dig påbörjar vi processen med att fördela uppdraget till bäst lämpade medarbetare. Normal tar det ca 1-2 veckor.

Vad händer om en medarbetare skadar sig under ett pass?

Alla våra medarbetare är försäkrade under arbetstid samt på väg till och från arbetet. Som arbetsplats räknas den plats där medarbetaren utför sitt uppdrag den aktuella dagen.

Vilka tider gäller för hemstädning?

Våra arbetspass är vardagar 8-17. Skulle du ha specifika önskemål om vissa tider så försöker vi lösa det. Om ett arbetspass infaller på röd dag utgår uppdraget. Du kan självfallet få städat vid annat tillfälle om du kontaktar oss. Vi har öppet som vanligt under sommaren. Dock behöver vi din hjälp med att, så snart det är möjligt, inkomma med vilka veckor som du inte önskar städning under sommaren. Om du är hemma och vill att vi städar som vanligt behöver du inte göra något. Vi är dessutom måna om att våra medarbetare har bra och ordnade arbetstider vilket innebär att vi försöker fördela uppdragen under dagen med tanke restid och raster.

Hur betalar jag för städningen?

För löpande hemstädskunder kan du välja att betala via autogiro, e-faktura eller email faktura. Fakturaunderlag skickas från vår fakturapartner via epost till dig om du inte registrerat dig för något av de övriga alternativen. Fakturering sker i efterskott en gång per månad. Betalningsvillkor är 14 dagar från fakturadatum. Debiteringsperioden löper från den 16:e föregående månad till och med den 15:e i innevarande månad. Viktigt att tänka på är att beloppen på fakturaraderna först är netto exkl. moms. Sedan summeras dessa och moms läggs på. Därefter, längst ned på fakturan, dras RUT av med 50% och summan som blir kvar är det som du ska betala.

Hur fungerar skattereduktionen?

Skattereduktionen är inget du som kund behöver tänka på. Vi sköter det administrativa med Skatteverket och debiterar endast dig för den del som är efter avdrag.

Du får göra avdrag för arbetskostnaden när du anlitar någon för att utföra hushållsnära tjänster, s.k. rutavdrag. Material och resekostnader ger inte rätt till rutavdrag. Det arbete som du söker rutavdrag för ska tillhöra hushållsarbetets kärnområde och utföras i en bostad som du bor i eller använder som fritidsbostad eller som dina föräldrar bor i eller använder som fritidsbostad. Hushållsarbete som rengöring, underhåll och tvätt ger rätt till rutavdrag. Även barnpassning, omsorgstjänster och enklare trädgårdsarbete ger rätt till rutavdrag.

Detta behöver du som kund till oss inte tänka på. Vi sköter allt det administrativa med skattemyndigheten så det blir så bekymmersfritt som möjligt för dig.

Den maximala skattereduktionen för rutarbete är 50 000 kronor, vilket motsvarar ett köpunderlag på 100 000 kronor. Om ni är två personer i hushållet kan ni tillsammans köpa tjänster för 200 000 kronor, och få tillbaka 100 000 kronor.

Hur blir jag kund?

Kontakta oss via Få en offert eller via vår e-mail info@cityhemservice.se alt. också via telefon 08-100 103. Därefter lämnar vi en offert och efter att du godkänt den så planerar vi in första städservicen.

Min faktura har inte kommit fram, vad gör jag nu?

Om du är snabb och hör av dig till oss innan den sista i månaden så kan du få en fakturakopia mailad till dig. Du hinner då förmodligen betala innan förfallodatum. Annars kommer en påminnelsefaktura skickas ut några dagar efter förfallodatum dock då med en påminnelseavgift.

Det är också viktigt att komma ihåg att som kund är man, enligt lag, alltid själv ansvarig för att betala i tid trots att en faktura inte levererats av posten eller motsvarande.

Jag har bokat en flyttstädning, vad behöver ni veta innan ni städar?

För att vi ska kunna utföra ett bra arbete hos er ber vi dig att skicka in följande uppgifter:

Personnummer för RUT
Portkod (vid lgh)
Vilken/vilka dagar fungerar/önskar du att städningen utförs på
Finns det golv eller andra ytor med marmor eller annan känslig sten:Finns det andra känsliga saker såsom ex. känsliga möbler eller saker vi inte ska röra
Är takhöjden i bostaden mer än 2,9m
Sopor, var slängs de
Övrigt som kan vara viktigt för oss att veta
Kommer du vara hemma vid städningen eller ska vi kvittera ut nycklar

Jag har bokat en fönsterputs, vad behöver jag förbereda innan ni kommer?

Vänligen ta bort alla vaser och prydnadssaker från alla fönsterbrädor och häng undan/ta ned känsliga gardiner. Lyft undan ev. fåtöljer och soffor som hindrar åtkomst framför fönster. Ta också fram ev. fönsternycklar och fönstertrycken som behövs för att kunna öppna fönstren och placera dem på köksbordet.

Detta för att fönsterputsen ska kunna utföras så bra som möjligt.

Hur ansluter jag mig till Autogiro?

1) Logga in på din internetbank och sök upp City Städservice (Sverige AB) under Autogiro.

2) Ange ditt 5-siffriga kundnummer som betalarnummer (kundnumret hittar du på senaste fakturan).

3) Signera elektroniskt.

När du gjort ovanstående har vi möjlighet att lägga upp dig som autogirokund. Du kommer även fortsättningsvis att få en fakturaspecifikation över de händelser som är grund för månadens debitering. På fakturan står sedan att beloppet betalas via autogiro.

Hur anslutar jag mig till E-faktura?

För att ansluta sig till e-faktura gör följande:

1) Ta fram din senaste faktura, du behöver dessa uppgifter för anmälan. OBS! Det måste vara samma person som står på avtalet som anmäler e-faktura från banken
.
2) Logga in på din internetbank. Sök upp sidan där du kan söka på företag som erbjuder e-faktura. Sök på "City Städservice”.

3) Som betalarnummer, fyll i ditt kund nr. Du kan se det på din senaste faktura.

Anmälan klar!

Grön städning

Hållbarhet och långsiktighet är grunden i allt vi gör – från val av rengöringsmedel till hur vi reser till våra kunder.

Miljö & hållbarhet

Hemstädning utan att kompromissa med miljön

Vi använder rengöringsmedel som är fria från skadliga kemikalier.
Våra städmetoder minimerar vattenförbrukning och avfall.
Vi planerar våra resor smart för att minska utsläpp.
Vi sorterar och återvinner alltid enligt gällande miljökrav.